Skip to main content

Tudjuk, hogy a kereskedelemben az október és a november hónapok kiemelt időszaknak számítanak. Azt is tudjuk, hogy ez mennyi felkészüléssel és stresszel jár, ugyanakkor az is fontos, hogy a vállalkozók megfeleljenek a törvényi előírásoknak és tiszteletben tartsák a vásárlók, ügyfelek jogait.

Cikkünkben áttekintjük a GVH azon iránymutatásait, amelyeket minden kereskedőnek ismernie kell az online kereskedelem során.

Valós értékelések és ajánlások

Az online vásárlás során a fogyasztók gyakran támaszkodnak mások véleményeire és értékeléseire. Azonban tilos olyan értékeléseket vagy ajánlásokat adni, amelyek valótlanok vagy megtévesztőek. Ez magában foglalja a hamis profilokról történő termék népszerűsítést, valamint a lájkok vagy pozitív értékelések vásárlását.

Valós értékelések megjelenítése

Ha kiemeled a pozitív fogyasztói véleményeket a honlapodon vagy közösségi médiádon, akkor fontos, hogy ne válogass az értékelések között oly módon, hogy kizárólag a pozitívakat mutatod be. Az ügyfeleknek joguk van tudni, ha kevésbé kedvező értékelések is léteznek. Kerüld az előre kitöltött pozitív értékelések használatát és ne próbáld meg befolyásolni a vásárlókat, hogy változtassák meg az értékeléseiket vagy vonják vissza a negatív értékeléseket.

Átláthatóság a keresési eredményekben

Az online keresések során fontos, hogy a fogyasztók pontosan tudják, ha az organikus találatokat fizetett hirdetések vagy rangsorolás módosítják. Mindig tüntesd fel, ha egy találat hirdetés, vagy ha egy termék a fizetett reklám miatt került előkelőbb helyre a keresési eredményekben. Ez segít a fogyasztóknak abban, hogy megtudják, miért jelenik meg bizonyos tartalom előkelőbb helyen.

Szerződő felek

Az online vásárlás során fontos, hogy a fogyasztók tudják, kitől vásárolnak. Az eladó minőségétől függően eltérő jogok illetik meg a vásárlót. Az online piacok szolgáltatóinak kötelessége tájékoztatni a fogyasztókat arról, hogy az adott terméket kínáló kereskedő vállalkozásnak minősül-e vagy sem.

Árak és kedvezmények átláthatósága

Az árak és kedvezmények egyértelmű feltüntetése is kiemelten fontos az online kereskedelemben. Az árleszállítások kommunikálásakor mindig tüntesd fel az eredeti, nem akciós árat is. Az eredeti árnak a legalacsonyabb árat kell jelentenie, amit az adott termék az akció előtt legalább 30 napig (új termékek esetén 15 napig) tartott.

„Sötét minták” kerülése

Kerüld az olyan „sötét mintákat”, amelyek észrevétlenül vagy pszichés nyomás alatt hatnak a vásárlókra. Ilyenek lehetnek például visszaszámlálók vagy előre bejelölt négyzetek, amelyek a vásárlókat ösztönzik az adott termék megvásárlására. A rejtett döntési módszerek használata tilos és sérti az átláthatóság és az őszinteség elvét.

Amennyiben kérdésed merülne fel vagy segítségre van szükséged céged jogi ügyeiben, szakértő ügyvédeink örömmel állnak rendelkezésedre. Kérj időpontot ITT.

Forrás: GVH

Kérdésed van?

Vedd fel a kapcsolatot az elérhetőségeink egyikén a kapcsolati oldalon.

KAPCSOLAT